Artikel från forskning.se
25 april 2013

Vetenskapsfestivalen 2013 – Ta kontroll över din plånbok

Forskning.se befinner sig i Göteborg på Vetenskapsfestivalen 2013 där årets tema är Kontroll eller noll koll. Under rubriken “Ta kontroll över din plånbok” presenterar vi forskning kring sinnesmarknadsföring – den typ av marknadsföring som riktar sig direkt till våra fem sinnen. Redaktionen finns på plats i Nordstan torsdagen den 25 april.

Från kl 12.00 till kl 19.00 kommer hela redaktionen för forskning.se att finnas på plats i Nordstan, Göteborg. Där kommer vi att arbeta redaktionellt, svara på frågor från allmänheten och samtidigt presentera forskning kring sinnesmarknadsföring – det vill säga den typen av marknadsföring butiker använder sig av för att få oss att köpa mer. Genom att stimulera våra fem sinnen (syn, hörsel, lukt, smak och känsel) på rätt sätt får de oss kunder att öppna plånböckerna.

Till vår hjälp har vi med oss en expert på området. Andreas Eklund är forskare vid institutionen för marknadsföring vid Linnéuniversitetet och skriver en avhandling om hur marknadsföring kan hitta fram till de fem sinnena.

låter du dig luras av marknadsföringsknepen. Titta på våra exempel och tävla om en bok om sinnesmarknadsföring.
Välkommen!

Text: Elin Melin

Kontaktinformation
red@forskning.se

Nyhetsbrev med aktuell forskning

Visste du att robotar som ser en i ögonen är lättare att snacka med? Missa ingen ny forskning, prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Jag vill prenumerera