Artikel från Stockholms universitet

Den här artikeln bygger på ett pressmeddelande. Läs om hur redaktionen jobbar.

15 mars 2007

Nytt på Stockholms universitet: Institutionen för reklam och PR

Institutionen för tillämpad kommunikationsvetenskap – GI och IHR – vid Stockholms universitet har bytt namn till Institutionen för reklam och PR.

Den 15 mars beslutade rektor Kåre Bremer om ett nytt institutionsnamn för Institutionen för tillämpad kommunikationsvetenskap – GI och IHR: Institutionen för reklam och PR (Department of Advertising and Public Relations). Beslutet följer på den samhällsvetenskapliga fakultetens beslut den 1 februari att inrätta reklam och PR som ett nytt examensämne för institutionen. Stockholms universitet är först i Sverige med högskoleexamen i reklam och PR.

“För mig står reklam och PR för något mer än vad flertalet tänker på. Det täcker alla studier i samhälls-, medie- och marknadskommunikation med inriktning på strategisk planering, design och produktion”, säger Tom Andersson, t f prefekt på Institutionen för reklam och PR.

Institutionen erbjuder två vidareutbildningar: Grafiska projektledarprogrammet (GI) och Marknadskommunikationsprogrammet (IHR), samt en ny grundutbildning tillsammans med Institutionen för data- och systemvetenskap: Marknadskommunikation och IT.

Det långsiktiga målet är självklart avancerade utbildningar på alla nivåer, med inriktning på både strategisk planering och grafisk design”, uppger Tom Andersson.

Kontaktinformation
För närmare information, kontakta:
Tom Andersson, t f prefekt, mobil 0705-94 43 23, e-post tom.andersson@gi-ihr.su.se
Björn Stolt, stf prefekt, mobil 0708-24 64 62, e-post bjorn.stolt@gi-ihr.su.se
Christer Fernström, presskontakt, mobil 0707-49 24 75, e-post christer.fernstrom@gi-ihr.su.se

Nyhetsbrev med aktuell forskning

Visste du att robotar som ser en i ögonen är lättare att snacka med? Missa ingen ny forskning, prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Jag vill prenumerera