Artikel från forskning.se

Från och med 12 januari 2021 går det tyvärr inte att ta del av vårt material om Nya biologin. Detta beror på att Adobe inte längre stödjer Flash Player – som är den spelare du behöver för att se vårt material. Vi beklagar verkligen detta då vi vet att materialet är uppskattat!

Nya biologin är en webbplats för dig som vill bli bekant med gentekniken, hur den används och utvecklas inom medicin, jordbruk och industri. Nya biologin är kunskapen om celler, gener och proteiner och hur de påverkar förutsättningarna för våra liv. Livets kod bärs av unika kombinationer av bokstäverna A, C, T och G. Nya kunskaper från forskningen tas ständigt i bruk.

Titelbild för material om den nya biologin

Tyvärr går webbplatsen inte längre att komma åt då den är beroende av Flash som Adobe bestämt sig för att stänga ner från den 12 januari 2021.
Nya biologin har producerats på uppdrag av regeringen. Avsikten är att öka människors kunskaper om den nya biologin och dess utvecklingsvägar, möjligheter och risker och därmed öka vars och ens förmåga att forma och uttrycka sin åsikt. Produktionen skedde genom Forskningsforum, ett numera nedlagt samarbetsorgan mellan forskning och samhälle, då placerat på Vetenskapsrådet.

Byggd i flash:
För att se sidan behöver du Flash. Om du surfar på ipad eller Iphone finns speciella webbläsare (t.ex Puffin) som kan visa flash. Vi rekommenderar dock visning från en dator.

Publicerad 2006-05-29
Obs! Produktionen uppdateras inte längre.
Publicerad: 2021-02-11
Obs! Det går inte längre att komma åt materialet då Flash inte längre fungerar.