Artikel från forskning.se

Från och med 12 januari 2021 går det tyvärr inte att ta del av vårt material om Östersjön. Detta beror på att Adobe inte längre stödjer Flash Player – som är den spelare du behöver för att se vårt material. Vi beklagar verkligen detta då vi vet att materialet är uppskattat!

Välkommen till Östersjön. Här finns interaktiva animationer om algblomning, övergödning, säldöd, utfiske, näringsvävar och mycket mer. I Östersjösimulatorn kan du själv experimentera med orsak och verkan och genom den interaktiva videospelare kan du botanisera mellan olika videoklipp om hur forskarna arbetar.

titelbild för arbetsmaterial kring Östersjön

Tyvärr går webbplatsen inte längre att komma åt då den är beroende av Flash som Adobe bestämt sig för att stänga ner från den 12 januari 2021.

Forskning.se har producerat webbplatsen Östersjön tillsammans med Forskningsrådet Formas och Vetenskapsrådet. Webbplatsen Östersjön har tillkommit med finansiellt stöd från Forskningsrådet Formas.

Byggd i flash:
För att se sidan behöver du Flash. Om du surfar på ipad eller Iphone finns speciella webbläsare (t.ex Puffin) som kan visa flash. Vi rekommenderar dock visning från en dator.

Publicerad: 2006-05-29
Obs! Produktionen uppdateras inte längre.
Publicerad: 2021-02-11
Obs! Det går inte längre att komma åt materialet då Flash inte längre fungerar.