Forskning.se - Den nationella forskningsportalen

Länkar

Mest lästa teman

Arkiv

Nyheter

    1. Hopp om bättre hjärnimplantat
      31 augLunds universitet
    2. Mindfulness – vägen till hållbart åldrande
      28 augHögskolan i Skövde
    3. Tarmfloran förstärker negativa effekter av fettrik kost
      28 augGöteborgs universitet
    4. Klockgener "tar siesta" varje dag i cellkärnans utkant
      28 augKarolinska Institutet
    5. Fler strokepatienter kan slippa handikapp
      27 augLunds universitet
    1. Svampar och bakterier påverkar framtida klimatmodeller
      27 augLunds universitet
    2. Biobank med cellinjer värdefull för forskningen om hjärntumörer
      26 augUppsala universitet
    3. Fler arkeologiska bevis för tidigt kristnande i Västergötland
      26 augGöteborgs universitet
    4. Växelundervisning skulle uppfostra fattiga och dana eliten
      26 augRiksbankens Jubileumsfond
    5. Rekordhögt tryck avslöjar materiens inre
      25 augLinköpings universitet
    1. Minskad miljöpåverkan med kalltillverkad asfalt
      25 augVTI – Statens väg- och transportforskningsinstitut
    2. Förskolan viktig för barns tidiga matematiklärande
      25 augGöteborgs universitet
    3. Franska författarbloggar visar internets inflytande på litteraturen
      25 augGöteborgs universitet
    4. Resenärer sprider antibiotikaresistens
      25 augGöteborgs universitet
    5. Jetstrålarnas hemlighet
      24 augHögskolan i Gävle
Om forskning.se
Forskning.se samlar och publicerar forskningsinformation, till nytta och glädje för alla som vill veta något om forskning. Nyheterna hämtas till stor del från landets universitet och lärosäten. Redaktionen på forskning.se producerar även eget redaktionellt material i form av artiklar och aktuella kunskapsöversikter, så kallade teman.

Läs mer om forskning.se

Våra ägare
Kontakt
Västra järnvägsgatan 3,
Box 1035, 101 38 Stockholm
Telefon: 08-546 44 000 |  Fax 08-546 44 192
E-post: red@forskning.se

Redaktionen är verksam i Vetenskapsrådets lokaler i Stockholm. Kontakta redaktionen

Forskning.se använder cookies. Läs mer om dessa här.