Prenumerera
Registrera dig för vårt nyhetsbrev gratis.
Tror du atmosfären i butiker påverkar dina inköp?

Ja, ofta
 
     
 245
Ibland
 
     
 54
Nej, inte alls
 
     
 20
Vet inte
 
     
 24

Totalt antal röster: 343
Visa tidigare frågor
Läs om vad som får oss att handla mer i butikerna, i en artikel från forskning.se.
Skicka vykort
Vykort

Lättläst om forskning.se

Forskning.se är en webbplats med information om svensk forskning. När forskare runt om i landet har något nytt att berätta om sin egen forskning så kan du läsa om det här på forskning.se.
 
Vi som arbetar på forskning.se ska:
  • Samla nyheter om forskning i Sverige.
  • Ge tips om andra bra webbsidor som handlar om forskning.
  • Berätta vem som gör vad när det gäller svensk forskning.
  • Berätta varför forskning är viktig för dig och för Sverige.
  • Göra det lättare att söka information om svensk forskning.
  • Berätta vad forskarna vet om olika saker som är viktiga just nu.
 
Det finns många som bestämmer vad vi på forskning.se ska göra. I den grupp som styr forskning.se finns 14 människor som själva arbetar med information om forskning.
Tio stycken arbetar på myndigheter och andra organisationer som betalar pengar till forskning. Fyra stycken arbetar på svenska universitet och högskolor, där många av forskarna finns.

Vi som arbetar på forskning.se sitter på Vetenskapsrådet.
De som ger pengar till forskning.se så att vi kan arbeta med webbplatsen är:

Naturvårdsverket
KK-stiftelsen
Vårdal Stifelsen
VINNOVA
Mistra
Riksbanken
Energimyndigheten
Vetenskapsrådet
Formas
FAS
forskning.se | Västra järnvägsgatan 3 |  Box 1035 |  101 38 Stockholm
tel 08-546 44 000 | fax 08-546 44 192 | red@forskning.se
FORSKNING.SE ÄGS AV:
För att se denna animering behöver du Flash 8 i din dator. Ladda hem Flashlänk till annan webbplats
Tema Hjärna och lärande
Mattias Öbergs blogg om miljögifter
Mattias Öbergs blogg om miljögifter

Samverkan i verkligheten


2012-02-06
Cirka 70 toxikoIoger arbetar idag på AstraZenecas...
Läs mer
Webb-TV.
Missa inte kanalen "Forskningsnyheter" på YouTube